Samorządowe Przedszkole w Poniatowie

Rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINY
PRZEBIEG
6.30-7.30
Grupy łączone. Początek dnia w przedszkolu, powitanie dzieci, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
7.30-8.30
Zabawy indywidualne i grupowe, praca kompensacyjno-stymulująca rozwój dzieci, zabawy rozwijające zainteresowania. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem.
8.30-8.45
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
8.45-9.15
Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po śniadaniu.
9.15-11.30
Wspieranie dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, porządkowych. Organizowanie wycieczek, spacerów. Zabawy swobodne, spontaniczne.
11.30-11.45
Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
11.45-12.15.
Obiad. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po obiedzie.
12.15-13.45
Grupa młodsza- leżakowanie, odpoczynek.
Grupa starsza- zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Czytanie przez nauczyciela książek. Zabawy i zajęcia
o charakterze relaksacyjnym w sali
lub na powietrzu. Zabawy na powietrzu
z wykorzystaniem sprzętu rekreacyjnego.
13.45-14.00
Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
14.00-14.30
Podwieczorek. Zwrócenie uwagi
na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po podwieczorku.
14.30-15.30  Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.
15.30-16.30
 Rozchodzenie się dzieci do domu.  
Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, wiadomości
i umiejętności, gry towarzyskie, zabawy
w kącikach.
 Prace porządkowe w sali. Kontakty indywidualne z rodzicami.