Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GODZINY
|
PRZEBIEG
|
6.30-7.30
|
Grupy łączone. Początek dnia w przedszkolu, powitanie dzieci, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
|
7.30-8.30
|
Zabawy indywidualne i grupowe, praca kompensacyjno-stymulująca rozwój dzieci, zabawy rozwijające zainteresowania. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe ze śpiewem.
|
8.30-8.45
|
Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
|
8.45-9.15
|
Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po śniadaniu.
|
9.15-11.30
|
Wspieranie dzieci poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, porządkowych. Organizowanie wycieczek, spacerów. Zabawy swobodne, spontaniczne.
|
11.30-11.45
|
Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
|
11.45-12.15.
|
Obiad. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po obiedzie.
|
12.15-13.45
|
Grupa młodsza- leżakowanie, odpoczynek.
Grupa starsza- zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Czytanie przez nauczyciela książek. Zabawy i zajęcia
o charakterze relaksacyjnym w sali lub na powietrzu. Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem sprzętu rekreacyjnego. |
13.45-14.00
|
Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie do zasad higieny.
|
14.00-14.30
|
Podwieczorek. Zwrócenie uwagi
na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higieniczno-porządkowych po podwieczorku. |
14.30-15.30 | Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań. |
15.30-16.30
|
Rozchodzenie się dzieci do domu.
Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, wiadomości i umiejętności, gry towarzyskie, zabawy w kącikach. Prace porządkowe w sali. Kontakty indywidualne z rodzicami. |